Me pakume:

      Huvitav:

  Konkurssid
  Artiklid

     Külastage meid:


     Võtke meiega ühendust:

 
KUNSTISTUUDIO

     Kunstistuudio Bjarte õppekava on mõeldud erinevas vanuses ja erineva ettevalmistusega, ka ilma ettevalmistuseta inimestele. Programm koosneb nii elementaarsete, kui ka keerulisemate kunsti seaduste tundma õppimisest. Kursused on mõeldud erineva ettevalmistuse tasemega inimestele ning sisaldavad nii elementaarsete, kui ka keeruliste maalimiskunsti ja graafika seaduste õppimist.

     Õppimise aluseks on
metoodikad, mis võimaldavad kujundada kunstilist kindlust, avada isiksuse kunstilist sisu, mis omakorda annab võimaluse avada kunstilist potentsiaali. Siia tulevad inimesed, kellel on soov omandada kunsti meisterlikkuse alused, kuid kellel puudub võimalus külastada kunstikooli.

    
Maalimiskunsti õpilased omandavad samuti joonistamise ja graafika oskused. Nad tutvuvad värvidega, toonidega ja joontasandil ruumala edasiandmise seaduspärasustega. Joonistusel perspektiivi edasiandmise probleemid avanevad nii ajaloolist aspekti kasutades, kui ka kaasaegses käsitluses. Selline lähenemine annab võimaluse kujundada õpilastel teadlikku suhtumist joonistamisse. Erilist tähelepanu osutame sellele, et kujundada teadlikku suhtumist silmanägemise tajumisse. Õppetöö annab võimaluse omandada oskusi tööks erinevate kunsti materjalidega: pliiatsiga, pastellvärvipliiatsitega, tindiga, akrüülvärvidega ja õlivärvidega, akvarelliga ja guaššvärvidega.

     Õpilased omandavad teadmised
värviõpetuse (koloristika) alustest, mis annab eelduse õigesti joonistada maastikku, interjööri ja natüürmorti. Koolis õpetatakse varjude ja peegeldamise, kompositsiooni ja perspektiivi aluseid, samuti teisi tehnilisi võtteid ja oskusi maalimiskunstis. Meisterlikkuse õppetundides õpilased omandavad materjalide ja tasapindade kujutlemise oskused; oskused kuidas ideid genereerida ja kasutusele võtta, samuti oskused kuidas edasi anda tuju ja tekitada emotsioone vaatajais. Õppetöö ajal koolis õpetatakse kuidas nimetada oma joonistusi nii, et nimetuse mõte täiendaks joonistuses sisaldavaid ideesid.

     Koolis töötavad ka
rakenduskunsti kursused. Õppetöö on suunatud sellele, kuidas tavalisest, vahest ebameeldivast asjast teha kunstiteos.

     Kooli õpilased omandavad
esemete käsikunsti oskused. See on, näiteks, klaasi maalimine. Klaasist kaunistused ja esemed on maailmas alati populaarsed. Need on vitraažid, nõud, vaasid, lambid ja paljud teised esemed. Kaasaegsete materjalidega klaasi maalimine on muutunud kergesti kättesaadavaks. Just seetõttu tegeleb kool klaasist toodete töötlemise oskuste edasiandmisega. Klaasimaalimise kursused annavad kõikidele soovijatele võimaluse õppida selgeks, kuidas muuta interjööri kodus, samuti kuidas rõhutada oma stiili ja valmistada ainulaadsed esemed. Õppetöö programm sisaldab tutvumist klaasi ja keraamika maalimise erinevate võtetega.

    
Enkaustika, ehk vahamaalimise kursus, annab võimaluse omandada oskused maalimises, kus põhielemendiks on vaha. Maalitakse sulatatud värvidega, siit ka nimetus (kreeka sõnast sisse põletamise kunst).

     Enkaustika õppimisel kasutatakse üht kõige kaasaegsemat ja kättesaadavamat, materiaalseid kulutusi mittenõudvat meetodit. Enkaustika on huvitav ja kõigile jõukohane tegevus. Kes hakkab sellega tegelema, saab tulemuseks imelised, originaalsed maalid, kummalised abstraktsioonid ja peaaegu reaalsed maastikud, millised kujunevad loetud minutitega.

     Vahamaal – see on kunstniku sisemaailma ja maali välismaailma kooskõla. Tahaks ära tunda mõtte ja assotsiatsioonid, mis tekivad maali vaatamisel. Enkaustika äratab kujutlemisvõime ja paneb mõtlema filosoofiliselt. Selle tehnika abil on võimalik joonistada oma unenäod, unelmad ja unistused. Ning meie õpilased lendavad oma fantaasiates, omandades meie oivalise maailma tundmise oskused.

    
Kanga kaunistamise kunst – see on tõesti unikaalne nähtus. Muinasajast siidi ja teisi naturaalseid kangaid kaunistati käsitsi. Paljudes riikides kanga kaunistamine oli filosoofiline tegevus ning kaasajani on see jäänud paljude disainerite ja moekunstike lemmikumaiks tegevusalaks.

    
Siidimaalimise kursused või batik annab võimaluse tunda siide, värve, spetsiaalseid metoodikaid, õpitakse tundma stiilide ja kostüümide ajalugu. Batik õppetöö käigus õpitakse proportsioone ja mastaape, samuti värvide harmoonia põhimõtteid. Õpitakse ornamendi võtteid, värvi loomust, erinevate värvitoonide kokkusobimist, värvi mõju inimesele ja teisi selle tehnika iseärasusi. Töö värvidega on batik’i peamine saladus, meie õppetöö avab selle saladuse ja tutvustab õpilastele siidimaalimise nüansse.

     Meie kool korraldab
meisterklasse erinevates käsikunsti metoodikates. Need ekspresskursused väga tõmbavad inimesi, kes soovivad oma kätega ja lühikese aja jooksul valmistada lihtsa šedöövri ja teha lähedastele kingitusi. Nendesse teostesse puhutakse sisse inimese hing, valmistamise ajal tekib armastus loomingu vastu. Meisterklass on looming armastatud inimeste jaoks ja puhkus hinge jaoks.

     Peale kunstioskuste kooli õpilased omandavad ka
isikulise arengu võimalused. Elu tingimused kaasaegses keerulises maailmas esitavad isiksusele sellised nõudmised, nagu kunstilisuse ja loomistöö olemasolu ning oskus kiiresti uusi ideid välja anda. Kuid igal inimesel alati ei ole võimalusi toime tulla iseenda psühholoogiliste probleemidega. Loomingulise arengu kool annab võimaluse läbi loomingu avada inimese individuaalsust, õppetöö ja loomingulise otsingu käigus inimene õpib tundma iseennast ja tunnustab iseennast kui täiuslikku isiksust.

     Õppides meie koolis inimene omandab väga tähtsad oskused –
suhtlemise oskused. Tihti tulevad kooli kinnised, vähese enesekindlusega inimesed. Kuid tänu loomingulisele väljendamisoskusele ja suhtlemisele, inimese kompleksid taanduvad, nad realiseerivad oma elu potentsiaali, olles harmoonias iseenda ja välismaailmaga.

     Meie Kool Bjarte regulaarselt korraldab õpilaste tööde
näitusi ja seminare. Kui inimene näeb näitusel oma maale, näeb teiste inimeste huvi tema maalide vastu, muutub paremaks inimese enda psühholoogiline seisund ja enesehindamine. Sisemine psühholoogiline rahulolu on kaasaja tähtis osa.

    
Kooli pedagoogilise tegevuse eesmärgiks on kunstilise loomingu protsessist huvitatuse, huvi loovatöö vastu, motivatsiooni kujunemise, assotsiatsioonide suunamise, samuti enda tööde suhtes kriitika puudumise väljaarendamine õpilastel.

     Õppemetoodikad, mis on maksimaalselt lähedased
individuaalõppele, aitavad igal ühel leida unikaalsuse omal teel Loomingu poole. Üks edu faktoreid kooli töös on õppejõudude suhtumine oma tegevusse.

     Meie kooli õppejõud on loomingulise elulooga inimesed, kes omavad suurt kogemust ja soliidset õppetöö staaži.
Bjarte OÜ © 2014